Renovables i els reptes d’Apple a mig termini – Programa 623

Dissabte, 26 d'Abril de 2025

Amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunya.

Parlant de renovables d’una banda i dels reptes d’Apple en relació a la IA i a la reestructuració de la cadena de subministrament. en companyia d’en Dani Aragay – Podcasts.

PART 1

  • Renovables, a casa nostra i a Suècia.

 

PART 2

  • Apple, la IA i la privacitat: En la darrer article de Stratechery del 22 d’Abril es comenta el perill i el mal que li pot estar fent a Apple el missatge de “garant de la privacitat” en especial pel que pot suposar de limitació en relació a poder col·leccionar dades d’usuari per entrenar la IA, limitació que d’altres no tenen. Segons Stratechery el repte d’Apple és el de confiar en els desenvolupadors externs per a fer créixer la IA dins la seva plataforma en lloc de confiar-ho tot al desenvolupament i control intern.
  • L’altra gran repte d’Apple (a anys vista) és com desmantellarà tota la fabricació de la Xina i la traslladarà a altres països alhora que modificarà la manera com es relaciona amb els seus proveïdors, ja que el model de collar al màxim que ha fet a la Xina podria no funcionar-li fora.

 

PROPOSTES MOSSEGUIS

  • (Ludo – Pel·lícula) “Una Història de Minecraft”.
  • (Dani Aragay – Joc) Bellika.dk
  • (Andreu Guinart – Humor) Proposta curiosa en la que els Danesos poden fer aportacions per comprar Califòrnia.
  • (Rub – Multes) Us comparteixo la notícia on la UE multa a Apple i a Meta en 800 milions d’Euros per incomplir la llei de Mercats Digitals.
  • (Esther Solé – Exposició) L’exposició “Radical software: women, art & computing 1960-1991” al Kunsthalle de Viena. Tracta sobre pioneres de l’art digital, des dels casos més primerencs i fins que internet va passar a estar a l’abast de tothom. No sé si ho podrà aprofitar ningú però és molt recomanable. Jo he après molt i l’exposició està prou ben presentada. Seria molt bona candidata a itinerar al CCCB, per exemple. Us deixo fotos del fulletó per si teniu curiositat!.
  • (Tomàs – Ciència) Si us interessa la física i l’astronomia trobareu a YouTube unes xerrades molt interessants del professor mexicà Miguel Alcubierre, físic gravitacional de l’Institut Max Planck i actualment resident a la UNAM.

Reproduir episodi

Veure més episodis del programa Mossega la poma

https://mossegalapoma.cat/renovables-i-els-reptes-dapple-a-mig-termini-programa-623/

RSS feed